7.4.11

PEMBACA SUNYI IS SILENT READER (^,~)

addicted.jpg


Pembaca sunyi, silent reader. Pembaca blog yang tak meninggalkan sebarang jejak, even bigfoot pun tinggalkan jejak lah korang ni, grrr. Aku percaya almost semua blogger pun pernah dan sedang menjadi silent reader. Dan setiap blog pun mesti ada silent reader masing-masing. Silent reader sebenarnya sangat banyak bilangannya, dan terbahagi kepada beberapa kategori. Macam Anugerah Bintang Popular jugak lah.


TERGESA-GESA 

Orang tu cakap, "Aku kat opis doh tadi. Baca tajuk entry kat dashboard, macam menarik. Aku pun singgah lah. Tengah dok stim baca sekali boss aku dah menuju ke arah aku daa. Aku pun tutup terus sampai lupa nak singgah balik lepas tu"
Aku cakap, "Aku kadang-kadang baca blog orang kat dalam enfon je, sambil berak. Tenang je baca baca dalam jamban, takde siapa kacau. Strategi beb, strategi!"


MALAS NAK KOMEN, KALAU ROMEN RAJIN LAH

Orang tu cakap, "Aduhh, aku malas doh nak tekan butang post komen. Ia membazir 0.000001% tenaga aku. Apatah lagi nak menaip sampai 100 huruf? Dah membazir tenaga aku sebanyak 20cm kalori dah. Aku baca pun dah cukup baik dah"
Aku cakap, "Makan roti canai banjir, yang memerlukan kau angkat sudu, carik-carik roti, cucuk roti guna garfu, asingkan roti dengan bulu-bulu mamak, kunyah dengan ehsan, tak nak pulak kau cakap buang tenaga?"


DENDAM KESUMAT SAMPAI LUMAT

Orang tu cakap, "Aku dah banyak kali komen entry dia. Last-last aku fedap malas nak komen dah. Dia bukan komen entry aku balik. Bajet lah tu, sombong siahhh. So, sekarang aku baca cukup lah kan"
Aku cakap, "Ishh komen kena ikhlas bang, akak; bukan nakkan balasan. Entry kalau best, followers tak ramai pun boleh dapat komen banyak ye tak? So, semua di tangan anda. By the way, sombong tu sama tak dengan busy?"


EGO! YA, MAHA EGO!

Orang tu cakap, "Ahh aku blogger femes kot. Follower aku lagi ramai dari dia maa. Jatuh lah saham aku komen entry blogger yang kurang follower ni. Tak kuasa mak!"
Aku cakap, "Follower tak jadi ukuran lah. Berapa kali aku nak cakap?? Followers ramai, tak semestinya entry kau best. Kalau follower pun follow sebab konsep 'follow aku dulu, nanti aku follow balik' baik tak payah. Aku banyak kali jugak komen entry blogger yang follower dia berpuluh-puluh. Entry dia menarik, aku komen lah."


TAKDE BLOG

Orang tu cakap, "Saya takde blog lah bang. Saya follow up blog abang pun through facebook fan page aje. So, saya baca je lah. Nak buat profile blogger leceh."
Aku cakap, "Dalam banyak-banyak kategori, yang ni paling suci sekali. Hampir boleh dimaafkan. Tapi kalau nak komen as anonymous pun boleh kan? Eh, aku lupa aku dah disable komen by anon. Bagi mengelakkan komen-komen tak berwibawa daripada pengutuk tegar sakti, even takde kes lagi. So, anda dimaafkan, hehe."

So, agak-agak korang dalam kategori mana? Kalau aku, kategori malas (busy sebenarnya) dan tergesa-gesa. Hehe. Maaf lah sekarang aku jarang sangat blogwalk, run, fly, swim apa semua. Apatah lagi komen entry korang kan. Im a busy girl, mann. Bekerjaya katanya. *geli tak?*. Anyway, nak komen, tanak komen tu hak masing-masing kan. Tapi kalau boleh, tunjukkan support lah. Baru lah tuan punya blog rasa dihargai dan lebih bersemangat untuk meneruskan aktibiti pembloggingan ini. :)

P/S : Segala isi kandungan di atas tidak langsung ditujukan kepada sesiapa atau berkaitan dengan sesiapa. Ia hanyalah luahan secara umum dicampur imaginasi

0 fEedBAcK:

Post a Comment