1.4.11

FLEKSIBILITI WORD 'GAY'



Orang melayu sekarang banyak yang dah salah anggap bila orang sebut GAY. Sampai aku nak sebut gay pun dah takut. Perkataan gay boleh diapply kepada macam-macam situasi.
Gay yang standard, lelaki yang melakukan hubungan sejenis lah
"Jah, oo Jah. Ko tau, Rose yakni Rosyam anak si Jusoh tu gay lah. Aku nampak dia berpeluk cium dengan lelaki hidung belang mana entah. Laki tu tampal plaster-luka corak belang zebra kat hidung dia"
Gay yang digunakan gambarkan Lesbian/Lesbo (merangkumi segala Homo)
"Dennggg! Fine, I am a gay. I am a lesbian. I dengan si Melah tu memang selalu nakal-nakal dalam jamban tingkat 33 (freemasong sikik) kolej kita. So what?? I kacau you berak kewwww, biatch?? Dah lah taik you tak comel, hitam!"
Gay yang digunakan untuk gambarkan perasaan gembira
"Murid-murid, tahukah awak bahawa asal perkataan gay bermaksud gembira. Dan pada kurun ke-20 gay lebih sinonim kepada homo. Tahukah jugak awak bahawa saya adalah seorang gay? Eh, macam ini pun boleh jadi contoh ayat eh?"
Gay yang digunakan untuk lelaki gayish, tapi tak semestinya gay
"Hye uolls kembali ke blog gossip artis terhangat Malaysia, Beautiful Bara. You all tau tak The Wanted, Justin Bieber, Dafi, Aril, Adam AF dan semua boy band korea adalah sangat-sangat gayish? Ewwwww! Tak nampak jantan langsung!"
Sebelum ramai fan korea serang aku, baik aku terangkan (haha akulah peminat korea). Tak kisah lah yang perempuan nak minat boy band korea ko gapo, memang hakikatnya artis or mamat-mamat gayish ni ramai peminat perempuannya. muka jambu ala ala menantu pilihan kott. Tapi tidak peminat lelaki yang jantann habes. Biasanya, lelaki akan say no to these kinds of people.

Kalau ada lelaki yang minat boy band Korea jugak, tu minat masing masing tapi aku mintak ko terjun KB Mall. Tapi jangan mati dulu, sebab lepas tu aku nak suruh ko terjun KLCC, KL Tower, Times Square dan diakhiri di mana-mana hospital kerajaan pulak. haha gurau jelahh . sukahati lah ko nak dengar minat korean boy band janji tak kacau orang . at the end tulah fleksibiliti nya perkataan 'gay' .. 

0 fEedBAcK:

Post a Comment